niedziela, 21 grudnia 2014

Piękne imię Stewia ma


Piękne imię stewia ma

Porwała mnie pewnego dnia

W palce lekko wziąłem ją

I skruszyłem deko na filiżanki dno

 


Stewia, stewia jest na fali

Kto ją poznał, to ją chwali

Piękna, zielona, suszona

Paragwajskie ma ramiona

 

Gdzieś czytałem, coś widziałem

W google nawet ją wpisałem

A tam wszystko jak na dłoni

Każdy naukowiec stewię broni

 

Lepsza, bo naturalna bardzo

Ukorzeniona, ziemskie to jadło

Wysuszona, dystyngowana

- jako słodzik do smaku przypadła

 

Więc herbatę piję z stewią

Ona miła i bycie z nią to przyjemność

Proszek miałki na dnie siadł

Płyn osłodziła, bez dwóch zdań

 


Lecz, aby poznać jej siłę

Z cukrem muszę się pożegnać

Och!

Co to była, ta biała, krystaliczna miłość!

 

Stewia, stewia jest na fali

Kto ją poznał, to ją chwali..

Lepsza, bo naturalna bardzo

Ukorzeniona, ziemskie jadło!

 

Uwaga – to nie wiersz
 

stevia rebaudiana

pomocna w nadciśnieniu i cukrzycy, zero kalorii,
nie powoduje fermentacji,
nie powoduje próchnicy zębów,
liście stevi są 300 razy słodsze od cukru krystalicznego,
stevia nie powoduje efektu tycia,
zalecana przy odchudzaniu,
zalecana dla diabetyków,
bezpieczna dla chorych na fenyloketonurię,
stevia występuje w postaci :
proszku,
tabletek,
suszu ziołowego,
można ja uprawiać w ogródku,
jest rośliną jednoroczną..

Stevia – jest bezpieczna bardziej,
niż uzyskane na drodze procesów chemicznych
słodziki, które zawierają –aspartam, 
on z kolei posiada fenyloanilinę,
który jest szkodliwy dla chorych na fenyloketonurię.

 Pozdrawiam „fanów zdrowej żywności”!