piątek, 2 stycznia 2015

Glutaminian - wzmacniacz smaku!


Nie chcę chorować, a tu pech!

Lekarz mi mówi - co ty jesz?

Patrz, jakie wyniki lipne masz

Zawczasu przestań, bo zostawisz, nas!

 


 
I odrętwiały patrzę na wynik

- cholesterol - mnie zgubi!

- i ta cukrzyca - nie popuszcza!

- tarczyca - siedzi mi w ustach!

- a to, co w krwi pływa

Nawet mnie szczypie

Czuję, że znika ze mnie życie!

 

Lekarz mi mówi - spójrz na żarcie!

Tam glutaminian jest w pierwszej karcie

Zmień menu skład i miej zasady

Wyrzuć te chemiczne składy!

 

Dobrze tak mówić lekarzowi

On jest bogaty, żyje zdrowiej

Ja zwykły pionek i robotnik

Dzień dla mnie czasem bywa markotny

 

Więc już powoli zmieniam menu:

 


Czosnek, cebulę wyciągam z cieni

I na patelni teflonowej, nie smażę wątroby

Źródlaną wodę piję, miast coli

Brzuch przez to, mnie już nie boli

 

Za miesiąc pójdę na badania

Dietą pozbędę się tego "glu.." - drania?

Może serducho, świeża krew zbawi

Przez to, mój organizm się naprawi!
 
 
Pozdrawiam „fanów zdrowej żywności”!
 
..uwaga - to nie wiersz:
 
Glutaminian (E621- E625) -
określany jako wzmacniacz smaku,
dopuszczony jest w większości środków spożywczych,
w dawce max.10g/1kG;
 
..w Centrum Badań Naukowych w Buffalo
oraz we Francji lekarze udowodnili,
że im bardziej agresywny nowotwór,
tym wyższy poziom glutaminianu we krwi
u chorych mężczyzn na raka prostaty...
 
Glutaminian - wzmacniacz smaku,
określany jest także jako
 
"ten, co napędza efekt tuczenia organizmów myślących"